Soferii Profesioniști,Criza de după Pandemie și Pachetul de Mobilitate I.

Un apus departe de familie și țară.

Încă nu am ieșit de sub efectele produse de Pandemia Covid 19 și au și început dezbaterile în ceea ce privește Transportatorii Români pe de o parte,dar și Soferii Profesioniști Români pe de altă parte,bineînțeles fiecare parte cu problemele ei.

Transportatorii se plâng lamentabil despre faptul că,au scăzut cursele,nu sunt plătite corespunzător,este o bataie de joc ceea ce apare pe bursa de transport în România.

Soferii se plâng și ei despre faptul că nu se plătește bine,că s-au tăiat sporuri,din Diurna,din banii pe care soferul îi duce la familie și cu care el încearcă să ofere un trai mai bun și o educație corespunzătoare pentru a se descurca în viață.

Faptul că și Patronii dar și Șoferii nu ajung la masa tratativelor și la un consens în ceea ce privește Contractul Colectiv de Muncă nu mai mira pe nimeni,doar că nimeni nu sesizează faptul că încet dar sigur marea majoritate a Șoferilor aleg să renunțe la naționalism și se hotărăsc sa plece pe o perioadă mai îndelungată sau definitiv din România.

Toată lumea vorbește de Criza economică de după pandemie,iar asta ne va afecta pe toți cei din Transporturi,atat patronate cât si șoferi,lucru care nu este bine pentru nimeni,dar care face ca cei implicați sa se orienteze și să caute altceva.

După parerea mea cei care vor fi mai dezavantajați de situație vor fi cei care nu se adaptează sau nu își fac un plan de viitor pe o perioada mai lungă,chiar dacă acest viitor este plin de incertitudini, de dezbinare și neînțelegeri,cei mai vulnerabili sunt Soferii Profesioniști Români datorită faptului că nu sunt Uniți,Solidari și nu mai au simțul revoltei și a respingerii cu desăvîrșire tuturor nedreptăților pe care le primește (unii).

Nu mai punem la socoteală faptul că,vrem nu vrem,vine și implementarea Pachetului de Mobilitate I anul acesta,din câte se comunică în luna iulie va avea loc votul final la Consiliul European,iar odată votat acest Pachet de Mobilitate I ,se vor produce efecte imediate care vor fi în beneficiul Șoferului Profesionist (spun ei) și la 18 luni de la publicarea în monitorul oficial European care va obliga firmele să doteze flotele cu tahograf de ultimă generație si să programeze cursele astfel încât camionul să ajungă in țara de origine odată la 8 săptămâni.

Repausul Săptămânal Normal petrecut la cabină în parcare.

După cum bine știm toți Șoferii muncesc ca niște Profesioniști dar pe minimul pe economie plus Diurnă,mulți se bucură și o strâng fiind de fapt principala sursă de venit,dar care nu îi ajută pe termen lung dat fiind faptul că totul se ia în considerare doar remunerația ce o primește și care se impozitează și taxează de către stat,Diurna fiind neimpozabilă și deductibilă,iar în situații de criză și de ieșire la pensie vor fi foarte afectați de sumele mici ce le vor primi.

Anul 2020 va fi un an foarte greu pentru noi toți,având în vedere faptul ca suntem în plina Pandemie Covid19 dar și faptul că vine din spate o mult preconizată Criză Economică fară să mai punem la socoteală că se pregătește introducerea cât mai rapidă a Pachetului de Mobilitate I.

Cine pierde si cine va avea de câștigat din toate lucrurile astea vom mai vedea,mulți vor fi nevoiți să tragă obloanele,alții se vor orienta către vest,iar la final marea pierzătoare este și va fi România,datorită faptului că nu are un plan bine pus la punct iar cei de la UNTRR doar se plîng și arată cu degetul înspre vest,ei neavând nici o vină despre faptul că Soferii Profesioniști Români sunt departe de familii cu lunile,stau claie peste grămadă prin parcări și așteaptă să primească urmatoarea cursă.

Asteptând următoarea cursă.

Lasă un răspuns