CategoriesEvolutieLegislațieNoutăți

O remunerație corectă ar putea rezolva criza de Șoferi Profesioniști din România.

Se poate spune că Șoferul Profesionist Român este un fel de muncitor necalificat dacă privim din punct de vedere al remunerației pe care o primește sub formă de salariu.

Chiar dacă un Șofer Profesionist își poate dovedi competențele fără de care nu ar putea să practice meseria pe care și-a ales-o prin acele Atestate de Competență Profesională el este tratat ca un Necalificat din toate punctele de vedere de către Ministerul Transportului,de către Patronate și chiar de către dispecer care aproape întotdeauna încearcă să ducă orele de lucru aproape de maxim conform Regulamentului 561/2006, regulament după care funcționează și se ghidează toți transportatorii Români,chiar dacă Legea Muncii 53/2003 și Codul Muncii actualizat prin Legea 298/2020 art.112 spune că pentru Angajații cu normă întreagă,durata normală a timpului de muncă este de 8 ore pe zi și 40 de ore pe săptămână,iar art.114 spună că Durata maximă legală a timpului de muncă nu poate depăși 48 de ore pe săptămână inclusiv orele suplimentare.

Toată lumea știe că orele de muncă ale unui Șofer Profesionist într-o zi pot fi conform Regulamentului 561/2006 de 13 ore de 2 ori pe săptămână și de 15 ore de 3 ori pe săptămână,el poate conduce maxim 56 de ore într-o săptămână dar nu mai mult de 90 de ore în 2 săptămâni consecutive.

În realitate un Șofer Profesionist muncește maxim 71 de ore (15+13+15+13+15)Dacă muncește doar 5 zile pe săptămână și 84 de ore (15+13+15+13+15+13) Dacă muncește 6 zile pe săptămână, de obicei într-o lună muncește 1 săptămână 5 zile și următoarea 6 zile,făcând un repaus săptămânal normal de 45 de ore și un repaus săptămânal redus de 24 de ore ,apoi iar 5 zile muncește cu un repaus săptămânal normal și următoarea săptămână va fi de 6 zile lucrate cu un repaus săptămânal reduse de 24 de ore.

Aceasta este practica și realitatea firmelor Românești de Transport care execută transport de marfă în regim de Comunitate sau Intracomunitar în care șoferul este delegat sau detașat cu lunile dar Remunerat cu SALARIUL MINIM PE ECONOMIE PLUS DIURNĂ.

Plata corectă este ,per ora muncită!

Ceea ce înseamnă că un Șofer Profesionist primește undeva la 300€ SALARIU și 70€ Diurna Zilnică NEIMPOZABILĂ, La un calcul simplu rezultă că el primește în cont undeva la 2400€ lunar.

Dar dacă ar putea fi Remunerat că un Profesionist cum ar fi???

La o plată cât de cât decentă,undeva la 9.5€ brut pe oră muncită și la o Diurnă de 35€/zi calculele ar fi așa:

Conform datelor înscrise pe cartela tahograf un Șofer Profesionist Comunitar muncește undeva la 265 de ore lunar fără a încălca Regulamentul 561 și 22 de zile dintr-o lună și ar rezulta :

Plata orelor muncite conform datelor din cardul tahograf.

260h+9,5€=2470€ Brut-35%taxe =1605€Net+35€×22=2375€ Bani intrați în cont după taxe.

S-a Protestat pentru că cei de la ANAF vor să impoziteze diferențele de Diurnă,retroactiv, cam cu 5 Ani în urmă,iar șoferii împreună cu patronii au făcut o tentativă de Protest,dar nimeni nu le-a spus nimic concret.

Eu cred că ANAF-ul a sesizat că ceva este în neregulă și una-i să impoziteze aproape 500€ și alta-i să impoziteze 2470€,diferența este prea mare,oricum legislația actuală permite ca un Profesionist să fie Remunerat că un necalificat,fiindcă cam toate marile firme de transport au pe cineva sus pus care susține această nedreptate.

Marea Întrebare este:

Cum ați vrea să fiți Remunerați,cu Salariu Minim pe Economie, sau ca un Profesionist cu toate taxele plătite și cu o pensie pe măsură??????

Eu vă zic doar atat:

NU ȘTII,ÎȚI ARĂT,

NU POȚI,TE AJUT,

NU VREI,ÎȚI MERIȚI SOARTA.

Răspundeți pe Facebook vă rog.

One comment on “O remunerație corectă ar putea rezolva criza de Șoferi Profesioniști din România.”

  1. M-am săturat să muncesc ca un sclav cu minimul pe economie vreau salariul de șofer profesionist trecut pe cartea de muncă .

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *